zaterdag 29 mei 2010

De verf


Toen ik vier jaar geleden bij Dreamline in Dronten binnenstapte voor een cursus Vrij ontwerpen van een quilt bij Heddy Ludwig, had ik niet kunnen vermoeden dat ik zo´n nieuwe wereld instapte dat het mijn leven op de kop zou zetten. Niet alleen leerde ik er alles over ontwerpen van een art-quilt, ik leerde er ook stofverven en maakte er vrienden voor het leven.

In 2009 is Dreamline overgenomen door Lia van Leeuwen, en is de zaak voortgezet onder de naam Stof tot Verven. Nog steeds haal ik daar alle verfspullen en vooral ook kennis vandaan.

De basis van de voormalige Dreamline, nu STV-collectie, zijn 8 kleuren, die onderling een enorm palet opleveren.
- Citrien Robijn en Turquoise maken een lichte, heldere serie, hier vind je de verhoudingen.
- Barnsteen, Rode Jaspis en Azuriet maken een donkere serie, hier vind je de verhoudingen.

Daarnaast heb je nog de individuele kleuren Onyx (donkergrijs tot zwart) en Rose Tourmalijn.

Met deze 8 kleuren kun je eindeloos combineren en zo je eigen palet maken. Zo heb ik hier in de middenserie Barnsteen gecombineerd met Tourmalijn en Turquoise.

Alles is in poedervorm, en kan naar behoefte aangemaakt worden. Opgelost in water is het twee jaar houdbaar (in een afgesloten flesje, donker bewaard). In poedervorm is het onbeperkt houdbaar. Ik ben erg blij met deze verf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten